Update-pro, flexible payroll office  |  03 336 92 70

Tijdelijke werkkrachten inschrijven brengt heel wat papierwerk met zich mee. Tenzij je een  kantoor inschakelt dat zich specialiseert in flexibele payroll. Waarom een samenwerking met Update-Pro administratief én financieel interessant is en hoe het in zijn werk gaat? Dat ontdek je in onze antwoorden op de vijf meest gestelde vragen over flexibele payroll.

Wat is flexibele payroll? 

Als flexibele payrollpartner vereenvoudigen we tijdelijke tewerkstelling en nemen we de administratieve rompslomp voor jouw tijdelijke medewerkers van A tot Z over. Concreet komen jouw tijdelijke medewerkers op onze payroll te staan op basis van een uitzendcontract, maar blijf jij feitelijk werkgever. We regelen dus hetzelfde voor jouw tijdelijk personeel als wat een sociaal secretariaat voor je vaste medewerkers doet, maar dan met de flexibiliteit en eenvoud van uitzendcontracten.


Wie kan gebruik maken van flexibele payroll?

Zowat elke zaakvoerder of hr-manager die weleens tijdelijk personeel inzet, bijvoorbeeld om drukte op te vangen of wanneer er een medewerker ziek valt, kan bij ons terecht. Denk aan studenten, flexi-jobbers, gelegenheidsmedewerkers of tijdelijke bedienden en arbeiders. Of om kennis te maken met een kandidaat alvorens hem een vast contract wordt aangeboden. Dan kan de sollicitant voor een tijdje bij ons op de payroll op basis van een kennismakingscontract.


Waarom zou ik dat doen?

Omdat je zelf graag je medewerkers rekruteert, maar de berg personeelsadministratie niet ziet zitten. Via onze app meld je je nieuwe tijdelijke medewerkers in een paar swipes aan en plan je ze eenvoudig in voor de dagen en uren dat zij zullen werken. Zo valt er heel wat workload weg. Wil je de planning per maand, per week of per dag invullen? Of zelfs last minute wijzigen? Ook dat is mogelijk in de app. 


Verder zijn ook je risico’s beperkt: je hebt geen verantwoordelijkheden op lange termijn, evenmin opzegperiodes als een langere samenwerking niet mogelijk blijkt te zijn. 


Wat kost het?

Tijdelijke tewerkstelling hoeft niet meer te kosten dan vaste aanwerving. Je betaalt enkel de gepresteerde uren van je werknemers. Wij handelen alle verplichtingen verder af en zorgen ervoor dat je niet te maken krijgt met onverwachte rekeningen. Het enige dat bij jou maandelijks in de bus valt is één overzichtelijke factuur met jouw totale personeelskost. Zo heb je duidelijk zicht op wat jouw medewerker effectief kost.


Wat moet ik dan nog doen?

Jij laat ons gewoon weten wie er wanneer werkt. In enkele klikken doe je een aanvraag of last minute wijziging aan je personeelsplanningen. Binnen enkele seconden leveren wij jou het arbeidscontract en dat 24 uur op 24.


Klaar voor een nieuwe, administratieloze aanpak van je tijdelijk personeel?

Contacteer Update-Pro

Graag persoonlijk advies?
Kom dan eens praten over flexibele payroll en wat wij voor je kunnen betekenen.

Contacteer ons nu

Bel ons op 03 336 92 70 of vul dit formulier in. Na ontvangst nemen we zo snel mogelijk contact met je op.