Update-pro, flexible payroll office  |  03 336 92 70

Update-pro is een grote supporter van employer branding en dit mag bij tijdelijke tewerkstelling niet ontbreken. Maar: wat is ‘Employer Branding’ eigenlijk? Dit complex begrip staat voor hoe goed de werkgever scoort & wat zijn unieke punten zijn tegenover medewerkers. Hoe goed voelen de medewerkers zich bij de werkgever en het bedrijf? Inzetten op employer branding betekent gegarandeerd een meerwaarde voor jouw bedrijf en in deze blogpost geven we 3 redenen waarom dat zo is.

1.      Medewerkers voelen zich een deel van het succes

Doordat medewerkers zich goed voelen bij hun werkgever en het bedrijf, hebben ze automatisch ook het gevoel dat zij mede tot de successen behoren die het bedrijf boekt. Ze krijgen vertrouwen van de werkgever en dat is voor elk van hen enorm belangrijk. Bovendien heeft een positieve Employer Branding een sterke impact op de motivatie. Dit is juist omdat je hen het gevoel geeft dat ze belangrijk zijn. Het creëert meer betrokkenheid.
Vaste of tijdelijke medewerkers, ze werken trots voor jouw bedrijf.

 

2.      Employer Branding draagt bij tot een positief imago

Employer Branding en het imago van het bedrijf <én werkgever> horen voor een groot stuk bij elkaar. Er zijn voldoende bedrijven die aan de buitenkant een mooie uitstraling hebben, maar waar het intern beleid van werkgevers als een stuk negatiever wordt ervaren.
Bedrijven die ervan uitgaan dat ze enkel naar klanten toe hun best moeten doen qua presentatie hebben het mis. Waar klanten vol lof zijn over een bedrijf, kunnen de medewerkers net het tegenovergestelde communiceren. Dus indien je goed scoort als werkgever, komt dit ten goede van jouw imago.

 

3.      Meer spontane sollicitanten

Jouw goede reputatie als bedrijf en als werkgever, gaat spontaan voor meer aanmeldingen zorgen van sollicitanten die voor jou willen werken. Sterk gekwalificeerde medewerkers verkiezen ook jouw bedrijf boven dat van jouw concurrenten. Zo zie je maar dat niet enkel een hoog salaris van belang is, maar eveneens de manier waarop een werkgever zich profileert naar zijn medewerkers.

 

Hoe houden we rekening met jouw employer branding bij Update-pro?

Update-pro is een payrollkantoor gespecialiseerd in tijdelijke tewerkstelling. We werken als een sociaal secretariaat, met de flexibiliteit van uitzendcontracten. Interimbezoeken zijn overbodig, externe interviews zijn niet van toepassing, medewerkers worden niet gecontacteerd voor andere opdrachten, … Update-pro is louter jouw payrollpartner voor tijdelijke arbeidscontracten. Een andere perceptie voor jou als werkgever maar vooral als medewerker!
 
Wil je hierover meer weten?

Contacteer ons

Graag persoonlijk advies?
Kom dan eens praten over flexibele payroll en wat wij voor je kunnen betekenen.